- A moment.

Hm, ett ögonblick när man upplever flera hundra varje år. Fy tusan vad svårt att välja alltså! Kom och tänka på ett, som jag skrattar åt än idag. Första fyllan!


Det var förra sommaren och Frida hade dragit till Thailand i två veckor. Jag, Emma och Emma fluum hade väl alla tre duckit alkohol förut men ville såklart testa den där känslan alla snackade om - att vara full! Så ja, vi fixade oss dricka. Tror det var 5 stycken Kopparbergs 7.0 var och fy tusan så vidriga dem var. Vi satt hemma hos min pappa i köket och spelade kort, lägst kort fick dricka 10 klunkar (eller var det 5?). Haha Emma hade osis och fick lägst kort 3 gånger i rad, så det tog inte långt tid innan hennes första var tom. Vi andra två hamnade efter men kom snart ikapp. Kommer ihåg hur Adam smsade mig och var orolig över mig - så söt som han var - men för min del gick det rätt bra. Lite senare på kvällen kände vi allihopa hur det började vingla lite skapligt. Minns att vi stod och skrattade och gick fram och tillbaka och sa: "men jag går väl rätt rakt nu, eller?!" och så vinglade man som tusan. Tålde extremt lite då, tror jag drack tre och en halv och var stupfull! HerreminGud.


Sedan gick det bara utför och Emma som druckit minst men fortast eftersom hon hällt i sig allt spydde rakt i en plastpåse men hälften hamnade utanför. Sedan satt/låg hon i duschen resten av tiden och Emma fluum som också spydde i handfatet tvättade Emmas hår med duschcréme. Jag sprang/vinlgade ut med burkarna till sophuset och lekte James Bond med mig själv och gömde mig för bilarna. Ja ni hör ju själva hur jävla sjukt det låter? Sedan slutade det med att en sov på toalettlocket och dem andra två i sängen. Dagen efter kan jag säga att ingen av oss mådde särskillt bra, det var ett helvete.

Haha vilket sjukt jävla minne det där är, pinsamt - men oh så kul! Anledningen till att jag berättade det är för att det är ett minne jag kommer bära med mig livet ut. Och för att det var en av dem första sakerna som poppade upp i skallen - don't ask me why!  

Kommentera

Publiceras ej