Vilken dag alltså. Den började bra med att jag vaknade utvilad och pigg vid åtta imorse. Åkte med mamma till Haninge och fick med mig lite saker hem från Lager 157 också. Var i Stockholm igår och gjorde av med pengar så behövde bara komplettera min höstgarderob med lite accessoarer så att säga.

Iallafall! Spenderade resten av dagen med pappa och när han väl körde hem mig till mamma igen så började jag packa upp lite kläder jag fått med mig hem därifrån. Då kryper en av katterna in i påsen och fastnar. Får panik och springer ut ur huset genom luckan i garaget, fastnar i en buske så jag hittar påsen alldeles sönder och försvinner. Så  jag börjar leta. Sen mitt i allt missar jag ett trappsteg stentrappan och vrider min högerfot (aka min fot som jag nu stukat typ 5 gånger om) och vrider mig i plågor i ca 10 minuter. Varpå min granne kommer fram och kollar vad som hänt med mig och jag börjar tjuta om katten haha (fast jag egentligen böla för foten osv). Ja, ni hör ju.

Efter en stunds haltande fram och tillbaka längst med gatan/Valthornsvägen så haltar jag hem och lägger mig i soffan för att vila foten - som vid det här laget svullnat upp till storlek golfboll. Där blev jag liggandes, så med andra ord ingen träning. Tappade allt sug idag haha. Hoppas den är lite bättre imorgon som jag tänkt att köra ben.. 

Katten är iallafall återfunnen men väldigt skraj. För dem som ville veta alltså. Och min fot är fortfarande som en golfboll. För dem som ville veta.

Men! Se det från den ljusa sidan, imorgon startar jag min jobbhelg som bland annat innebär en dubbelpass från 07-22 på lördag. Oh happy days haha..

En bild från tidigare idag - innan dagen gick åt helvete dvs.

1 kommentarer

Emil

10 Oct 2015 21:45

Shit vilken pudding

Kommentera

Publiceras ej