Ny vecka, nya tag. Eller något?
Idag har vart en av de sämre dagarna på länge. Jag är bara så trött på min kropp och det faktum att den bara jobbar mig mig hela tiden. Min magkatarr går inte över, kan inte äta grillat utan att få fruktansvärt ont. Kan inte äta fisk utan att få ont. Och sen så fort jag ätit något blir jag så uppsvälld att en av mina "kunder" igår - med andra ord - frågade om jag var gravid. Blev både paff och ledsen, inte pga att denne sa det - för det kunde ju inte den veta, utan för att det syns så mycket. Så nu får jag nog gå till läkaren och höra vad jag ska göra, för så här länge har det aldrig hållt i sig förut. Och då har jag ändå taggat ner på jobbet, ätit annorlunda och försökt att stressa ner totalt. 

Sen har jag fått något utbrott i min hy också, den är inte alls som den brukar och några morngnar nu har jag vaknat upp rödflammig. Känner mig äcklig överlag just nu, vilket gör att jag är trött och deppig och allmänt less på livet för tillfället. Nej usch för denna känsla. Hahaha snacka om positivt inlägg. Men mådde så bra så länge, både i kropp och knopp - så blir så ledsen att allt det här skulle komma nu när det börjar bli vår och man vill börja klä upp sig och kanske klä av sig lite - och så vill man knappt vistas ute för att man känner sig så äcklig i sin egen kropp. Hoppas det vänder snart och att min mage börjar sköta sig haha.

Utöver det händer inte mycket i livet. Jag jobbade hela helgen, tränade, bakade tog det lugnt och umgicks med familjen. En perfekt helg när man jobbar. Idag har jag vart ledig och hunnit med en hel dem. Har vart hos mormor och druckit kaffe, myst och pratat framtiden/kollat gamla bebisbilder och tränat på gymmet, ben och 30 min cardio. Och efter maten gick jag och Emma en lång promenad på 2 timmar runt Nynäs och pratade av oss. Det var så skönt, även om det blev lite kyligt på slutet. Så jag är rätt mör nu haha, men på ett bra sätt. Imorgon står klockan på 05.50 för att gå upp och jobba, så nu ska jag faktiskt sova. När vi hörs nästa gång lovar jag att komma med ett mer positivt inlägg.

Lite bilder från de närmsta dagarna, inte i inbördes ordning.

Kommentera

Publiceras ej