Red Tuti idag. Vi hade mark och jag red barbacka. Har inte suttit på henne sen förra terminen så jag hade väl tappat några av dem knappar jag hittat då, tyckte jag, men min ridlärare var nöjd med min insats och tyckte att hon var lugn och fin mer eller mindre hela passet. Så det var väl bra och gav mig en spark i arslet att fortsätta i rätt riktning! Jag vet inte hur eller varför men den där lilla hästen gör mig så glad. Det känns alltid bra att sitta uppe på henne oavsett om det går bra eller dåligt. Så hon gjorde helt klart den här halvt sega dagen till något bättre. Hade jag vart mer erfaren och haft pengar hade jag bönat och bett om att få köpa henne. Inte som tävlingshäst, är ändå för gammal för ponny, utan som en häst att ha en jävla massa kul med. I ett annat liv kanske haha.



Kommentera

Publiceras ej