Sitter här med ett leende på läpparna. Har precis skickat in mitt psykologiarbete, bara typ två dagar sent men ändå. Ska skärpa mig men jag fick åtminstone iväg det samma vecka, så nu är det bara resten av alla arbeten kvar. Imorgon är det en ny skolvecka, med vanliga lektioner mån-tis. Rätt skönt. Ons-fre ska vi arbeta med våra projektarbeten, lika bra det att få fokusera på det arbetet, inte allt för lång tid kvar tills det ska in nu.

Har inte gjort särskilt mycket vettigt den här helgen. Fredags var jag ledig, drog och körde kondition på gymmet med Sofie och Matilda. Eller ja, Matilda sprang på löpbandet en timma och jag och Sofie stod på varsin Crosstrainer i en timma och tittade på Victoria Secret Fashin Show. Det var faktiskt riktigt tungt i fredags, men vi båda kämpade på som fan. Nöjda var vi iallafall efteråt. Resten av fredagen spenderades hemma i soffan med ost, vidruvor och kex framför Idol, förstår inte att Kevin inte åkt ännu. Jens skulle lätt kunnat stå tills finalen om jag fått bestämma. Lördagen började med ett magpass på gymmet med Matilda, ett rejält sådant. Kunde knappt genomföra den sista övningen för att jag var helt slut i magen. Sedan åt jag middag hos pappa och efter det åkte jag, Becca och Emma till Ösmo för att kolla på skräckfilm. Och nej, det var ju självklart inte jag som valde vad vi skulle se på. Hade hellre sett My Little Pony än The Conjouring men jag blir alltid nedröstad i sådana här sammanhang. Tur att jag är van.

Idag har jag knappt vart utanför dörren. Och nu, vid närmre eftertanke så har jag inte det. Har dock sett två filmer och funnit två snygga skådespelare som jag inte förstått hur jag kunnat missa? Percy Jackson och Monsterhavet (har sett ettan så var ju tvungen att se denna, Logan Lerman gjorde hela filmen. DÖR vad snygg han är), och sedan Warm Bodies (Nicholas Hoult, googla honom. Han är ju inte överdrivet snygg i Warm Bodies med tanke på att han är en zombie. Men i verkligheten.. Herre.min.gud). Båda filmerna var bra, fantasy filmer dock. Fast Warm Bodies är ju mer realistisk, sjukt söt och charmig faktiskt. Se den!

Nicholas Hoult, från bland annat Warm Bodies och Jack the Giant Slayer.

Logan Lerman, från bland annat percy Jackson och Perks of being a Wallflower. 

Kommentera

Publiceras ej