- New life?

Om inte ens ett dygn går vi in i ett nytt år. Ett stort år för min del. Massor av val och troligtvis en hel del skoj.

Jag är inte missnöjd med det här året. Inte det minsta. När Becca gjorde mina naglar så pratade vi om sist vi grät för att vi blivit sårade, ledsna eller hjärtekrossade. Det var i våras. Efter det tog jag mig i kragen och började fokusera på mig. Slutade känna efter, slutade låta mig tryckas ner. Gjorde det jag ville och kände för för stunden, även om jag sedan fick sota för det. Jag var spontan, precis som jag alltid älskat att vara. Jag var liksom mig själv igen.

Den här sommaren hjälpte mig att mogna väldigt mycket i mig själv. Att vara självständig och fatta beslut endast baserade på hur jag kände. Det var en otrolig känsla. Så jag kom tillbaka till skolan med en positiv inställning och även om jag försöker hålla i den inställningen så är jag fortfarande jag. Varken har eller vill förändra den jag är, varken mitt dåliga humör eller goda humör. Jag försöker bara se allt ur ett positivare perspektiv. Hittills har det funkat bra.

Även om det här året inte var någon dans på rosor så var det ett bra och givande år. Spännande och fyllt med glädje och minnenÄr så glad att jag har de människor jag har i mitt liv, tacksam. Det är dem, allihopa, som gör att jag kan se tillbaka på det här året utan ånger. Det är dem som gör att jag kan blicka framåt mot 2014 utan att känna rädsla för att vara ensam. Dem, och så jag själv faktiskt.

Är det något jag verkligen lärt mig det här året så är det att jag aldrig är ensam. Aldrig.


Kommentera

Publiceras ej