Vill bara börja med att få passa på att säga: att jag är glad. Har ni hört? Jag - Josefin Isabell Strandberg född den 11e mars 1995 är glad. Bekymmersfri. Fri från onda andar och vidriga människor som inte hör hemma i mitt liv. Det kanske bara är tillfälligt, en känsla som endast håller en dag, en vecka eller max någon månad.. men vet ni? Jag bryr mig inte. Varför ska man ödsla så förbannat mycket tid på att vara ledsen när det finns så mycket runt om en att vara glad över?! Åh blir så arg på mig själv, att jag tänkt efter extra noga varför jag är ledsen istället för att sätta ord på varför jag egentligen är glad. Vadfan, jag har tak över huvudet, skolan går bra, mina vänner är de absolut bästa jag har och min familj finns alltid där för mig. Och vad ser jag? Jo det negativa. Så dum! Näej, det kanske bara är tillfälligt och än sen då? Bättre att det är för nu än aldrig. Så nu ska jag ta tillvara på detta, starting already today. Ikväll. Är ni med mig eller?

Ska snart bege mig mot tåget för att umgås och sova ihop med mina fina vänner. Det är vad jag ska göra med mitt liv ikväll, imorgon har jag dessutom sovis till 10 så jag är inte BITTER. Nu ska jag fortsätta predika om hur underbart mitt liv är åh hur... nja skoja. Men lever och mår gör jag, de är huvudsaken. Tjingeling!

Kommentera

Publiceras ej