Svar: Tack för din åsikt eller hur man nu ska säga C.H?
Jag vet inte om jag kan påstå att någon som döper sig till "Mr. Beundrare" och skriver "du verkar ha gjort bort dig totalt. Snälla berätta om det i din underbara blogg!" känns vidare seriöst? Sen kan jag erkänna att jag överdrev och det var onödigt att gå på så hårt. Är inte mer mänsklig än att jag kan erkänna när jag gör fel. Är bara trött på att folk ska lägga sig i, ja, jag skriver ut offentliga saker och det är yttrandefrihet i detta land. MEN ibland skriver folk saker i ett försök att trycka ned varandra. Som du gör genom att skriva att jag framstår som en överspänd, rätt elak, fjortis. Om det är vad jag framstår som, fine, let it be so. Jag är inte sån, det var endast i försvar. Såklart att vad du kan dömma av hur jag är i bloggen inte behöver avspegla den jag är i verkligheten. Så vitt jag vet är jag absolut inte elak och definitivt ingen fjortis. Men det är klart, alla känner ju olika. Jag känner absolut inte personen som skrev kommentaren (men jag kan dock nästan tänka mig vem..) då den inte utgav något namn, vilket hade gjort det hela tusen gånger enklare för mig att urskilja om det var menat ironiskt eller om personen nu tycker min blogg är underbar. Det underlättar många gånger att man skriver namn, jag menar det är väl det hela med att man vill att personen man ger en åsikt ska ta den personligen från just en själv? Hade jag velat framföra en åsikt/fråga hade jag skrivit mitt namn. Fattar inte varför man ska vara anonym, vad vinner man på det egentligen? Om man utelämnar namn så blir ju åsikten hängandes tom i luften. Jag ber om ursäkt om jag gick på för hårt och jag ska absolut ta bort mitt "svar på tal" mot dig, men i fortsättningen får du gärna skriva namn. Det gör allting så mycket enklare då. Tackar för mig!

2 kommentarer

Carolina

18 Feb 2012 20:52

Kul att det blir lite ös på din blogg :)! Det där med namn är överskattat enligt min mening! Jag gav mig inte på dig som person, jag har en åsikt om hur du uttryckt dig i skrift och hur det kan tolkas. Ibland kan man behöva påminnas om det, texten ligger offentligt i ett media som kan läsas av många miljoner människor världen över. Ledsen om du anser det vara att trycka ner dig. Jag har inte en aning om vem du är. Jag är säker på att du inte vet vem jag är heller, ens om jag gav dig fullständigt namn och personnummer. Men det du skrev kom som en fet hög skit i ansiktet när jag landade på din blogg. Det är lätt att skapa sig en föreställning om hur någon är när man läser det de skriver. Det hade varit bättre om du hade skrivit det lite mer, ska vi säga, inlindat? Nu fattar jag ju hur det (förmodligen) ligger till, men jag känner åtminstone ett par brudar som skulle kunna ha skrivit kommentaren, with no bad feelings liksom! En del e inte så smarta och genomtänkta. Snälla, men deras två hjärnceller har liksom tagit semester.

Vårda språket. Om du vill bli tagen på allvar. Det var min åsikt! Det är ju det bloggkommentarerna ska vara till för. Att kommentera blogginläggen! Inte personerna som skrivit dem. Ha de!

Carolina H

18 Feb 2012 21:00

Förresten så tycker jag att du kan ha det här kvar! varför ta bort det? Rätt kloka ord från oss bägge!

Kommentera

Publiceras ej