Fick klagomål av en fin vän angående dålig uppdatering, och jag håller med. Får nog skärpa mig på den fronten! Men just nu mår jag inge vidare fysiskt, har tydligen någon bakterie i halsen som gör att jag hostar så förbannat. Borde få magrutor så mycket som jag hostar?! Men i vilket fall som blir det penicillinkur för min del i 10 dagar, det innebär två lugna helger för min del. Vilket kanske är bra då jag vill komma igång på riktigt, för när jag ser mig själv i spegeln just nu vill jag bara spy. Mina lår är inte att leka med längre.. usch nä, spritfet har jag blivit och har bara mig själv att skylla.

Så man kan säga att det här med penicillinet kom lägligt. Var på gymmet idag för första gången på hela sommaren med Lina och körde. Kan ju inte köra allt för hårt som jag inte är helt frisk, men powewalka/sprang i 25 minuter ungefär och sen körde jag en hel del rum/ben-övningar och jag kände redan när jag stretchade att min träningsvärk imorgon inte kommer vara nådig. Men det är det fanimig värt alla gånger, kändes verkligen bra när jag kom hem efter att även ha GÅTT hela vägen hem tillsammans med Lina och även Mickis som vi mötte vid centrum. Gjorde iordning mig en rätt hälsosam middag när jag kom hem och kunde med rätt gott samvete trycka i mig pyttelite glass för min hals skull. Vill må bra över min kropp igen, ska verkligen ge detta en chans till. Var på god väg innan sommaren, men nådde aldrig ända fram. Får se till att göra det nu, för när jag väl är på plats och när man börjar se resultat är det fantastiskt roligt! Jag vet att alla säger "jag ska bli seriös nu", och hälften lyckas. Jag säger inte att jag ska, jag säger att jag vill. Ibland är viljan viktigare än självaste kraven man sätter på sig själv. :)



Kommentera

Publiceras ej