Hände nyss sjukaste saken. Stod framför spegeln i hallen och kände hur det började lukta svag rök (är ju mera förkyld så känner inte så mycket) så jag kollar in i pappas rum och ut genom fönstret. Där utanför ser jag hur det är ett stort moln med rök som kommer från vår balkong. Jag rusar ut och möts av en askopp som brinner och rök överallt. Fick panik, sprang in och hämtade vatten, hällde över askkoppen. Hjälpte ej, fick mer panik, hämtade mer vatten och denna gång slocknade den. I stinker det äcklig rök i hela lägenheten, blir illamående och det sticks i ögonen.

Och jag förstår ingenting? Jag hade inte vart ute på balkongen på 20 minuter så det måste ha vart glöden från min fimp som satte eld på skiten tillslut? Har iofs aldrig hänt förr men ändå... Stört! Trodde jag skulle dö där ett tag hahahah!! Men nu ska jag straxt bege mig mot tåget, måste ringa pappa och berätta också.

Kommentera

Publiceras ej