Svar: Hej! Alltså, jag vill inte försöka få det att låta som om mina föräldrar tycker att det är "okej" att jag dricker alkohol. Det är ingenting dem uppmuntrar eller tycker om egentligen, vilket jag hoppas att alla som läser min blogg förstår! Men precis som de flesta andra föräldrar så uppskattar dem att jag är ärlig, säger vart jag ska vara, sova och gör upp en tid när jag kommer hem. Jag kan lova att det inte har varit roliga konsekvenser alla gånger för min del heller, jag minns inte ens när de slutade vara arga på mig. Jag sa väl: "Ikväll ska jag på en fest, och ja det kommer vara alkohol där. Och ja jag kommer dricka, men jag lovar att komma hem den tiden som är utsatt." Och tillslut funkade det faktiskt, så länge jag håller det jag lovat. Jag har också fått skit för att jag kommit hem för sent eller varit för, ja, dräggig. Men i det stora hela funkar det bra så länge vi har en överenskommelse. Jag förstår att du inte vill ljuga, och det borde du inte behöva göra heller. Pröva att förhandla, det brukar funka rätt bra. Den körde jag med i början haha!  

Hoppas det här var svar nog och att det löser sig med dina föräldrar!

Kommentera

Publiceras ej